Byqu27 |
Wysłany: Śro 14:20, 19 Mar 2008 Temat postu: Jednostki |
|
Pikinierzy – jednostka obronna TYLKO, świetny oddział przeciwko lekkiej kawalerii, nie ma lepszego, który by sie przeciwstawił jej sile, powoduje ogromne straty w szeregach lekkiej jazdy.
Miecznicy – jednostka obronna TYLKO, świetny oddział obronny przeciwko piechocie łącznie z łucznikami, uważam, że to kluczowa jednostka obronna.
Topornicy – jednostka atakująca TYLKO, w przeliczeniu na jednego mieszkańca najlepsza jednostka i dość tania, powoduje ogromne straty w szeregach pikinierów, łuczników konnych i lekkiej kawalerii.
Łucznicy – jednostka obronna TYLKO, obok mieczników świetna jednostka obronna przeciwko piechocie i jeździe, jedyna jej słabość to konni łucznicy, którzy są wyspecjalizowani w ich zabijaniu.
Lekka Kawaleria – jednostka atakująca TYLKO, zaraz po topornikach druga najlepsza jednostka specjalizująca się w wyżynaniu mieczników, w połączeniu z topornikami stanowią śmiertelną siłę i mało kto może się im oprzeć, jedynie zwiększone oddziały łuczników mogą trochę zmniejszyć ich niszczycielską moc.
Łucznicy Konni – jednostka atakująca TYLKO, chociaż walory ataku nie są duże, to jest to jeżdżąca śmierć dla łuczników, gdyż z dystansu i poza zasięgiem ich strzał, ściągają ich jak snajperzy, jedyny oddział, który jest w stanie się oprzeć to miecznicy ze swoimi tarczami.
Ciężka Kawaleria - dla wielu graczy ogromny problem stanowi ciężka kawaleria, gdyż jest to dobra jednostka we wszystkich dziedzinach (ani najlepsza, ani najgorsza), jedni uważają że należy ją mieć i cenią za jej uniwersalność i szybkość, inni natomiast, że jest zbędna.
W tym przypadku pozostawiam wam do wyboru jej posiadanie każdy powinien dopasować swój styl gry, może w odpowiednich rekach będzie ona niezastąpiona. Ja natomiast nie preferuje jej i zamiast produkuje inne jednostki lepsze w obronie. Ci co zamierzają używać ja do ataku powinni być ostrożni, gdyż jak wpadniecie w pułapkę to nie tylko tracicie oddział atakujący, ale również obronny.
Jeżeli chodzi o pozostałe jednostki, których tutaj nie wymieniłem, to:
Taran – jednostka atakująca, TYLKO, służy do niszczenia murów przeciwnika i jest w tym niezastąpiona, nie należy jednak posiadać jej więcej niż 300 w jedne wiosce, gdyż większa ilość osłabia nasza armie a niewiele więcej przyczynia sie do burzenia murów.
Powinna być używana zawsze gdy atakujemy wioskę, która posiada mury, zmniejsza to straty naszej armii.
Katapulta – jednostka atakująca TYLKO, uniwersalny oddział atakujący, ale zabiera aż 8 mieszkańców do jej obsługi. Jedyna jednostka, którą można niszczyć cele w wiosce przeciwnika. Wielkość ratusza określa ilość celów do wyboru, ale zawsze tylko jeden. Nie należy używać jej do niszczenia murów, gdyż jest w tym dużo słabsza od taranu, a przy okazji nasze wojska ponoszą wtedy dużo większe straty.
Rycerz – jego cel jest jeden na początku gry chronić naszą wioskę, gdyż jest tani i bardzo silny, ale zabiera 10 mieszkańców (do noszenia jego ekwipunku , później gdy wysyłamy armie razem z nim powoduje on, że nasza armia wędruje szybciej.
Szlachcic – bardzo droga, leniwa i opasiona „świnia”, jednakże bez jego dyplomatycznych umiejętności nie jesteśmy w stanie zająć żadnej wioski, jest wiec kluczowym nierobem do powiększania naszej siły, wielkości i obszaru wpływów.
Pamiętaj:Nigdy nie atakuj:
- Pikinierami
- miecznikami
- łucznikami
ponieważ te jednostki służą do obrony i tylko obrony
Pamiętaj:Nie broń się:
- lekką kawalerią
- topornikami
- łucznikami na koniach
ponieważ te jednostki służą tylko do ataku
Tutaj ukarzę,które jednostki najlepiej działają w walce na inne:
pikinier świetny na lekką kawalerię,słaby na łuczników na koniach i toporników
miecznik świetny na toporników,dość dobry na łuczników na koniach,słaby na lekką kawalerię i ciężką kawalerię
łucznik dobry na toporników i lekką kawalerię,niezły na ciężką kawalerię,fatalny przeciw łucznikom na koniach |
|